مقالات

برسی های ژئورادار مخازن ذخیره سوخت زیرزمینی در یک پمپ بنزین

برسی های ژئورادار مخازن ذخیره سوخت زیرزمینی

برسی های ژئورادار (GPR) معمولاً برای شناسایی وجود مخازن ذخیره سازی زیرزمینی (UST) استفاده می شود. برای پیدا کردن مخازن بنزین در یک پمپ بنزین فعال شرکت مت برای انجام یک بررسی GPR برای ترسیم موقعیت مخازن ذخیره سازی فراخوانده شد.

نظارت بر محیط‌زیست و مدیریت نشت در مکان‌های پرخطر که در آن مواد خطرناک ذخیره می‌شوند، اولویت است. به عنوان بخشی از ابتکار مدیریت ریسک زیست محیطی، به یک پمپ بنزین فعال توصیه شد که چاه های نظارتی اضافی نصب کنند.

از آنجایی که پمپ بنزین سوابقی از محیط دقیق مخازن ذخیره سوخت زیرزمینی نداشت، لازم بود از آن‌ها و سایر زیرساخت‌های مدفون نقشه‌برداری شود تا بتوان چاه‌ها را با خیال راحت پیدا کرد.

این برسی با یک Noggin® ۲۵۰ SmartCart® برای نقشه‌برداری از محل USTs در پمپ بنزین استفاده شد. به دلایل ایمنی لازم بود محل کار را محاصره کنیم اما دسترسی به برخی از پمپ های گاز باید حفظ می شد. برای به حداقل رساندن اختلال در کار پمپ بنزین منطقه را به چهار شبکه تقسیم کردیم و در زمان های جداگانه بررسی شد.

بررسی ژئورادار پنج مخزن ذخیره و لوله های متصل کننده آنها را شناسایی کرد. نتایج برسی به روش های مختلفی ارائه شده است که هر کدام دیدگاه ها و درک متفاوتی از داده ها را ارائه می دهند:

مقطع: سطح مقطع به وضوح پنج UST را نشان می دهد. چهار مخزن در سمت راست و یکی دورتر از هم در سمت چپ. پاسخ هذلولی نشان می دهد که مخازن به شکل گرد هستند و حتی می توان تفاوت های جزئی را در عمق دفن مشاهده کرد. مخزن سمت راست کم عمق ترین مخزن با عمق تقریباً ۲.۷۰ متر است.

مقطع ژئورادار که مخازن ذخیره سازی زیرزمینی را نشان می دهد:

برسی های ژئورادار مخازن ذخیره سوخت زیرزمینی

موقعیت و طول مخازن در تصاویر برش عمقی مشهود است. داده ها باید در اطراف پمپ جمع آوری می شد که منجر به ایجاد یک منطقه خالی در داده های شبکه می شد. با ویژگی‌های جمع‌آوری شبکه انعطاف‌پذیر به راحتی از این مانع اجتناب شد و هیچ مزاحمتی برای ادامه کار نداشت.

این بررسی ژئورادار به وضوح مخازن ذخیره سازی مدفون را مشخص کرد و مخازن زیرسطحی مورد نیاز برای حفاری و نصب چاه های نظارتی را ارائه کرد.
این تنها یک نمونه از مزایای ژئورادار است که چگونه می تواند ساختار زیرزمینی را برای اطمینان از ساخت و ساز ایمن برای پروژه های زیست محیطی مکان یابی کند. این نشان می دهد که چه تعداد از مهندسین از سیستم های ژئورادار برای رسیدگی به مشکلات مشابه در سراسر جهان استفاده میکنند.

برسی های ژئورادار مخازن ذخیره سوخت زیرزمینی

نتایج کلیدی قابل توجه:

  • ژئورادار یک راه حل عملی بود زمانی که هیچ روش ژئوفیزیکی دیگری نمی توانست این UST (تانکر ها) را پیدا کند.
  • خدمه پمپ بنزین در کمتر از یک روز به راحتی توانستند به کار خود ادامه دهند.
  • کل پروژه برداشت توسط دو نفره در کمتر از نیم روز انجام شد.

برسی های ژئورادار مخازن ذخیره سوخت زیرزمینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *